Saturday, September 21, 2019

යාපනය රේගු දුම්රිය මග Jaffna Custom siding


කොළඹ සහ අවට පෙදෙස් වල අතීතයේ තිබූ අද දකින්නට නොමැති ශාඛා දුම්රිය මාර්ග සහ සයිඩින් ආදිය ගැන විටින් විට දුම්රිය සම්බන්ධ සමූහයන් තුල තොරතුරු සංසරණය වන නමුත් දිවයිනේ උතුරු ප්‍රදේශයේ තිබුණ එවැනි තැන් තවමත් සැගව පවතී.

1946 ලංකා මිනින්දෝරු දෙපාර්තමේන්තුවෙන් නිකුත් කර ඇති මේ සිතියම යාපනය නගරයට අදාල සිතියමක් වන අතර එහි කොළඹ- කන්කසන්තුරය ප්‍රධාන දුම්රිය මාර්ගයට අමතරව තවත් දුම්රිය මාර්ගයක් දැකගත හැකිය.

jaffna custom siding railway


යාපනය දුම්රිය ස්ථානයට ආසන්නයෙන් කොළඹ පැත්තෙන් ප්‍රධාන දුම්රිය මාර්ගයෙන් හැරී අර්ධද්වීපයේ පහල දෙසට කොන්වන්ට් පාරට(Convent road) සමාන්තරව ගමන්ගන්නා එය A9 මාර්ගය (main street) හරහා ගමන්කොට තවත් ටික දුරක් එක එල්ලේම පහලට විත් මුහුදුවෙරළ පාර (Beach Road) අසලින් හැරී ඊට සමාන්තරව යාපනය වරාය තෙක් ඉදිකොට ඇත.
1914 තලේමන්නාරම් තොට දුම්රිය ස්ථානය සහ මන්නාරම දුම්රිය මාර්ගය ඉදිකිරීමට පෙර යාපනය සහ කන්කසන්තුරය වරායන් හරහා පෘථුල වශයෙන් දිවයිනේ උතුරු ප්‍රෙදේශය සහ ඉන්දියාව අතර භාණ්ඩ ආනයන අපනයන කටයුතු සිදුවී ඇති බව පැරණි පොත් පත්වල සදහන් වෙයි. මන්නාරම දුම්රිය මාර්ගය ඉදිකල පසුව වුවද යාපනය වරාය හරහා තවදුරටත් එවැනි කටයුතු සිදුවී ඇති අතර
දුම්රියෙන් රැගෙන එන බඩු යාපනය දුම්රිය ස්ථානයේ සිට වරාය දක්වා ප්‍රවාහනය කිරීම සදහා ජැෆ්නා කස්ටම් සයිඩින් දුම්රිය මාර්ගය දායක කරගෙන තිබේ.
ජැෆ්නා කස්ටම් සයිඩින් දුම්රිය මාර්ගය යුද්ධයත් සමග යාපනයේ දුම්රිය ගමන් ඇණහිටි සමයේම අත්හැර දැමුවාද නැතහොත් ඊට පෙර කාලයක දී අත්හැර දැමුවාද යන්න පිළිබදව පැහැදිලි තොරතුරක් සොයාගත යුතුව ඇත.




(ජැෆ්නා කස්ටම්ස් සයිඩින් දුම්රිය මාර්ගයේ ඉතිරිවී ඇති කොටස් දැක්වෙන මෙම ඡායාරූප යාපනය දුම්රිය ස්ථානයේ  දුම්රිය ස්ථානාධිපතිවරයෙකු වන Thivakaran Ratnasingam මහතා විසින් 07-05-2017 ලබාගත් ඒවා වේ)

1 comment:

  1. මේ ගැන දුම්රිය මූලස්ථානයේ වාර්තාවක සදහනක් නැතිද?

    ReplyDelete

කාලයේ වැලි තලාවෙන් වැසී ගිය ගල්කිස්සේ වැලි සයිඩිම - Sand Siding, Mount Lavinia

ගල්කිස්ස වෙරළ තීරය ගැන මෑතක වැඩි වශයෙන් කතාබහක් ඇතිවුනේ වෙරළ සංරක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව විසින් කෘතීමව වැලි පිරවීමෙන් වෙරළ තීරය පුළුල් කිරීමේ ව්‍...